onsdag, november 19, 2008

Varje dag ett liv

Som sagt, franskaläraren är borta imorgon, dessutom är fysik/matte Anita borta, och även psykologiläraren är ute och ränner, - helt ledig med andra ord! Hurrahurrahurra!
Sa till mamma "Trodde verkligen inte att franskan skulle vara inställd, eftersom gud verkar villja straffa mig allt oftare nuförtiden"
Varpå mamma svarade "Tror du på gud?"
Jag: ".... Nej. Men då är de väl karma"
Så karma is the shit, jag är fan som Earl, men inte lika ambitiös.

Var in på biblioteket idag för att hämta en bok mamma tingat, upptäckte att de gav ut gratis böcker och hittade då May Bylocks"Trollpaavos klockor" - den enda May Bylock bok jag inte läst. (I mina unga dar var jag en aktiv May Bylock - läsare) ska börja läsa den så fort jag läst ut "over the barricades" som vi läser på engelskan nu.
Mitt intresse för böcker har kommit tillbaka. Kanske dags att ge sig i kast med Wilhelm Mobergs Utvandrarna igen?

Nu är det sant; julen är snart här. Såg nyss första coca cola - jul reklamen. najs.

Inga kommentarer: