torsdag, november 06, 2008

International Baccalaureate / Diploma Programme - "students learn to know and understand"

Föresten har vi börjat få information om de riktiga IBåren den här veckan. Jag (naiv som jag är) misstrodde lärarna då de sa att de skulle sätta griller i huvudet på oss, men om de har! Helvetes jävla tjorvigt må jag säga. Och även om jag mer eller mindre bestämt vad jag vill läsa och på vilken level, är jag mer eller mindre förvirrad för tillfället.

HL = Higher level, SL = Standard level
Swedish - HL
English - HL
Psychology - HL
Buisness and managment - SL
Biology - SL
Math studies level - SL

ToK (Theory of knowledge)
CAS (creativity, action, service)
Extended essay
Är ämnen som tillkommer hur som helst.

Somsagt, svenska på universitetsnivå? Fyfan vad roligt! Längtar redan.

1 kommentar:

Urban sa...

Jag är avundsjuk på din kurslitteratur i svenska (;