torsdag, november 27, 2008

It's such a creepy thing

825.
Det går magsjuka nu och förtillfället sitter jag här och hoppas att jag inte är en av de drabbade. Det krampar och smärtar i magen, jag mår illa och bara tanken av mat ger mig kväljningar. Kan inte ens söka hopp i att det kanske skulle va mensvärk, för det är inte rätt tidpunkt för det. Fan. Och heller inte för att jag ätit något med laktos i, för idag, då jävlar har jag varit duktig och betett mig som en riktigt laktosintollerant. Det är säkert kycklingsalladen från skolan, det var nog en salmonellasmittad höna jag åt. Uägh.

Idag har DP08 äntligen fått slå sig fri från Snusks lektioner. Yes! Efter incidenten i tisdags (som fick hela klassen att gå i taket) pratade vi med Anita idag, som sedan ringde efter Rektorn och han snackade igenom de sista lektionerna med ett par från klassen. Och nu blir det inge mer datakunskap före jul! Hurra.
Incidenterna:

*Istället för namn döper jag personerna till J X och A. A och J är elver, X är läraren.

Tisdag för ca två veckor sen jobbade vi i powerpoint.
J sa "Men alla presentationer i powerpoint blir ju så jäkla fula!"
varpå X svarade "Presenationer i powerpoint kan vara snygga, sensuella och sexiga!"

I tisdags pratade X på om ergonomi och datorberoende. Ett par minuter innan lektionen gick några in i klassrummet för att börja starta datorerna. En av tjejerna satt och slog med en pinne på något och X sa då "Är du på spank-humör?"
Sedan började lektionen, han pratade på om ergonomi m.m Han sa något om att de finns människor som surfar i garderoben för att få vara ifred, och då sa samma tjej som tidigare hållt på med pinnen "Men det kan ju vara skönt att sitta i typ garderoben när man är inne på internet. Så man får vara ifred. Annars ska ju alla hela tiden fråga vem man chattar med osv"
X sa då "jaha, så du porrsurfar" A sa "Va?! Nej, jag är ju tjej!" X svarade med "men många tjejer porrsurfar!" A klev då över bordet och gick ut. Hon tog inte vägen förbi X.
BRA GJORT! Säger jag då bara.

Jag vet inte vad andra tycker, men nej, jag anser det fan inte normalt och formellt av lärare att säga så till elever. Fyfan.

2 kommentarer:

Frida sa...

Får jag sno detta och publicera på min blogg också? Självklart under ditt namn :)

Urban sa...

Oj... Det lät ju helt sjukt o0