onsdag, december 17, 2008

sundströms busstrafik

Sitter på skolan, sovmorgon, som alla andra jävla onsdagar. Och måndagar. Och tisdagar.
Extra jävla drygt är det när jag inte ens har några läxor eller dylikt att göra bort. Då får man spendera tiden i datasalen där datorerna inte ens har högtalare.
Fun!

Igår var jag och simmade med EÅ, trevligt trevligt. Visserligen blev det väl inte så mycket aktivt simmande, men vi simmade iallafall.

Och efter imorgon har jag inga läxor kvar inför jul. Då är det helt slut! Tjoho tjoho. Två dagar kvar tills jullov, och sovmornar. Fyfan vad skönt. Det behövs.

En sak som stör mig jävligt mycket btw, är 241:an som går mellan Älvsbyn och Boden. (och en sväng in i brännberg också..) Förutom att vissa busschaufförer beter sig som fan själv med en förjävlig PMS, har de börja byta ut bussarna; från den nya rena med bekväma säten till en gammal dubbeldeckare och en annan ålderdomlig lång jävla buss. Det finns inte ett enda säte som är normalt, eller snarare helt. Ryggstödet är löst, bältet går inte att få upp, osv. Jag fick byta plats tre jävla gånger igår och två imorse. Helt sanslöst. Att de ens vågar köra maskinerna, de lär ramla ihop snart.

1 kommentar:

Urban sa...

Man kanske kan koppla in hörlurar till datorerna? :)