tisdag, december 02, 2008

Fun day so long!

Idag börjar jag inte förens 12.20 och har bara en lektion. Najs. Men självklart har jag suttit här på skolan sen strax efter tio, eftersom senaste bussen in går halv tio. Hurra för Älvsby-Boden busstrafiken! Verkligen!
Men jag fick lite sovmorgon iallafall, trodde jag. Klockan sju kom pappa in och sa att om jag skulle duscha var det bäst att snabba sig, eftersom snubbarna som ska dra in fjärrvärmen skulle komma direkt på morgonen och då skulle vattnet slås av. "Neeeej!" tjöt jag, som precis, för första gången under hela natten sovit riktigt gott. Och jag måste duscha på morgnarna, det är äckligt att inte göra det. (Klarar inte av en dag utan att ha duschat på morgonen) Så jag pallrade mig, halvdöd, upp ur sängen och in i duschen. Sedan gjorde jag en turban runt skallen med handduken, tog på mig morgonrocken och gick och la mig igen. En timme till fick jag sova, trodde jag. Fjärrvärme-snubbarna kom, och eftersom mitt rum ligger bakom garaget i samma hall som pannrummet var det såklart där dom skulle joxa och lyfta och hålla på. Right outside my room. Where I was suppose to have a sovmorgon. Wtf. Men jag halvsov iallafall till halv nio och då var mitt hår en rolig historia, eftersom det torkat underitden jag sovit. Snyggt! Verkligen! Jättesnyggt!
Men jag fick skjuts till bussen och pengar till en kycklingbaguette så jag kanske går och köper mig en nu, har engelska om en halvtimme och sedan slutar jag. Hurra!

puss

Inga kommentarer: