måndag, december 01, 2008

Klyscha efter klyscha hoppar ur min mun

Jag hade tänkt (precis som jag tänker alla andra dagar) att jag skulle lägga mig tidigt ikväll. Typ nio. Så jag skulle få sova ut till imorgon då jag kliver upp halvsex, fyfan. Men nej, varenda kväll är jag lika jävla disträ och tänker att "men jag sitter bara till tio" och hipsvips så har jag dator och tv´i rummet och då är de jävligt svårt att slita sig, kan jag säga. För vem fan vill sova då man kan vara övertrött och msn:a ?

Och vet ni, efter ett par minuters djupt tänkande tror jag att jag vet vad jag saknar. Och det kommer låta barnsligt, fjortis, depserat och jävligt klyschigt. Så jävla klyschigt så det är pinsamt egentligen. Men, nåja, ni får väl dra om det blir så sockersött så ni måste spy:
Jag tror fanimej att jag saknar kärlek. Eller spänningen man utsätter sig för då man gillar någon och pratar med denne på msn/sms telefon. Pirret i maggropen som alltid finns där och som gör att det är så otroligt svårt att inte gå omkring med ett fånigt leende på läpparna. Jag vill bli glad och sprallig och skriva "puss" i varje sms, precis som en äkta vitblond volume-mastrad- jag pressar upp brösten till hakan-fjortis. Det är sant. Men det skulle inte sitta illa med en seriös pojke som lixom har fötterna på jorden och är mogen nog att veta att Johan Palm är begåvad (begåvad, inte BRA) även om han är en liten tönt. Det känns lixom att jag behöver det. Någon stabil.

Men alltså nu babblar ja sådär igen. Förlåt. Jag är trött. (22:22 ta i trä!)

Inga kommentarer: