tisdag, maj 11, 2010

mupp

Jag ska försöka få tummen ur nu och göra lite historia, ty imorgon hinns det inte med och sen.. måste jag börjar skriva. Men att läsa en hundratusen lång artikel ur en teologisk tidskrift från artonhundratalet känns inte sådär jäääääääääätte lockande direkt. Blir knasig av alla hafva och blifva. ujuj!

Annars kan jag berätta om min lustiga, knasiga och underliga cykelfärd hem från bussen idag: Jag cyklade på i lugn ro, drömde mig bort om vad jag skulle äta till middag (var väldigt hungrig!), tänkte lite lätt på kycklingbaguetter och chokladbollar och kände mig allmänt nöjd och glad. Cyklar förbi en grupp med människor och så säger en helt random människa "tjena!", och jag har ingen aning om vem männskan var. Dessutom sa han hej precis när jag cyklade förbi honom, och i och med hans "tjena!" vaknade jag upp ur min matdröm och tänkte "vavava?" och så hade jag cyklat förbi denna random människa innan jag ens insett att jag borde säga hej tillbaka. Jag hoppas inte den stackars pojken blev ledsen. Men vad förväntar man sig om man hälsar på en främling? Jag går för det mesta i egna tankar och ibland reagerar jag inte ens om någon bekant hälsar på mig. Så, vad förväntar man sig? Nåja. Genom att tänka så motar jag bort det dåliga samvete jag anser att jag borde ha.
Så, jag cyklade vidare såklart, lite skärrad över min otrevliga diss (men vad skulle jag göra? vända mig om och skrika : Hallåhallå på dig med!?) när jag plötsligt ser en liten hög av något brunt ligga på cykestigen. Cyklar farligt nära och ser att det är en groda! Jag blev så rädd att jag nästan kissade på mig när jag tänkte på hur jag nästan körde över den, och hur äckligt det hade varit med grodmos på framdäcket. Uschamej! Fy! Huvvaligen! Och den stackars grodan..
efter detta fortsatte jag min cykeltur under viadukten och upp för backen. Detta innebär att jag passerar en såndär grön hundbajskorg som hänger på lyktstolpar lite här och där, och jag är övertygad om att den sjöng för mig. 100% säker. Den visslade en dov melodi och jag drog slutsatsen att jag är helt dum i huvudet.
That's that. Roligare än så var det inte :)

ADJÖ. HEJDÅ. VI SES. FARVÄL.
Nu ska jag äta. Fyyy så hungrig jag är. jumjumjum. Eller, smasksmasksmask, som Jennifer skulle sagt.

2 kommentarer:

Elena sa...

hahaha du är ju galen kvinna

Marika sa...

Jag tycker att grodor kan dö, fast då är ju bara fråga vad man skulle göra med alla grodliken. De är ju, om möjligt, ä nnu äckligare än de levande grodorna. Fast jag känner mig så hemsk när jag talar om massdöd av grodor. Förlåt, de är ju bara djur. Dumma och mordlystan sådana visserligen... Men de är ju inte spindlar precis... Fast äckligt om man hade fått det på däcket. Jag hade nog kastat mig av cykeln, suttit halvt paralyserad på marken, gungat fram och tillbaka och bara allmänt brutit ihop. Ja, något som så hade jag nog reagerat. ;)
Det kanske låg en mobil i papperskorgen (höll på att skriva bajskorgen...), som någon hade kastat i av misstag och så ringde den upp mobilen för att kolla vars den var.