lördag, mars 20, 2010

Jag hittade jackan igår. Det fanns t.o.m 2 i rätt storlek. :P Iallafall, jag är nöjd.
Sov riktigt länge idag och följde sedan med pappa upp till stugan. Vi skulle skida ner (oskottad skogsväg) och sedan skotta av taket. Well, med tanke på hur mycket snö det är ute och att vägen ner till stugan var oskottad var det fan i mig inte lätt att ta sig ner. Tog kanske en timme med längdskidor att pulsa hela vägen fram, vilket kanske i vanliga fall tar knappt 5 minuter om man går. Så ja, det var rätt mycket snö. 1 meter? Jag ve inte riktigt. Aja.
Fick kravla och svära en hel del för att överleva men ja, that's norrbotten. Jag klagar inte, det blev ett finfint träningspass ska ni veta. Speciellt då man ska tillbaks samma väg sedan.

Har efter det bara chillat vid datorn hela dan, förutom paus för middag osv. Nu blir det att läsa Den gamle och havet, sedan sova. (Kul kväll!:P)
Imorgon har jag tusen grejer som ska hinnas med;
- lite skoter
- hjälpa farmor med att städa ut hennes bokhylla
- göra IOP
- skriva på Extended
- sortera papper för att ta med det till skolan igen
- läsa ut Den gamle och havet

Aha aha. Intresseklubben antecknar.

Inga kommentarer: