onsdag, mars 03, 2010

Jag har suttit med historian från klockan.. ett, två, fram tills nu och det bokstavligen snurrar i huvudet på mig. Hade tänkt följa Julia på gymmet men det blir icket av då jag ska hinna färdigställa WW2 och även börja på Iran/Iraq war. Bla bla bla.
Och en fråga till er andra som läser historia: Inge Spanish Civil War? Huh? Är det helt utelämnad?
Kanske är lika bra det, det enda jag minns från just det kriget är väl det faktum att dom i filmen nämnde Malaga (U know dit jag ska på höstlovet hehehehheh NÖJD)
Detta gör mig dock glad för det är något som skall inhandlas inför sommaren. Tralalla.

1 kommentar:

Marika sa...

Prrritti dress. Jag tror att han sade att vi skulle fokusera på single party state och världskrigen. Det var nog något mer kanske, men det har jag glömt i s.f. Jag vet typ inget om the Spanish Civil War heller så det känns bara skönt att lämna det för tillfället. Nu ska jag fortsätta göra psykologi. Gillade verkligen klänningen, och skorna med för den delen.
Ordv. = Forata. Det låter som en besvärjelse...