söndag, mars 28, 2010

Jag har inte sovit bra på ett tag nu. Jag drömmer så fruktansvärt sjuka drömmar och de känns som att de pågår hela nätterna. Jag vaknar mellan varje dröm med andan i halsen och kan inte riktigt skilja på verklighet och dröm, just för tillfället.
Igår drömde jag alltfrån att jag skulle ta livet av mig (???) till att Elena prestenrade mig för någon som visste att jag hade spelat fotboll; och plötsligt stod jag i full fotbollsmundering och var påväg att krypa ut genom ett fönster.
Jag vet inte.

Inatt drömde jag att det - genom spöken - började skaka i rummet så jag sprang allt jag kunde från mitt rum in - fortfarande skakade hela kroppen - till mamma i vardagsrummet. Mamma ringde ett medium som kom och ville hugga av mig fingret (eller var det kanske armen?) ja. Galet var det iallafall. Sen vaknade jag, var helt livrädd ett tag innan jag somnade om igen.

Ibland skrämmer mitt undermedvetna mig rätt rejält. Fy.

Inga kommentarer: