onsdag, mars 31, 2010

dirty work

Till skillnad från Elena känner jag mig inte munter ö.h.t. Som det är just nu vill jag helst komma bort, få se nåt annat, miljöombyte, komma från och få andas lite. Jag tror det blir bra med stugan i fem dagar nu. Luft. Skog. Lugn. Framför allt, lugn.

Jag tror det är mocks som gör det. Hela konceptet mocks har varit en enda stor flopp. En enormt stor flopp och jag har åter igen börjat ifrågasätta min kompetens. Jag pluggade som ett psyk, men ännu har det inte märkts på ett enda prov. Och jag kan inte plugga mer, dygnet har inte nog med timmar.
I slutändan känns det som att det är mitt fel iallafall, liksom, hjärnkapaciteten räcker inte till antar jag. Jag har försökt att inte se det så negativt men jag kan inte längre komma på några ursäkter till varför det har gått åt helvete; nerverna, överanalysering, lite kunskap om mycket men inte så pass att det räcker till ett uppsatssvar, blackouts... det finns ju hur många som helst men i slutändan tror jag det handlar om att jag inte räcker till. Jag antar att jag alltid kan försöka lite mer. Ytterligare lite till.
Men jag skämms. Jag skämms så mycket att jag inte kan läsa igenom de uppsatser och analyser jag skrivit för jag vill inte inse hur tragiskt dåligt det är.

Och nu klagar jag igen.

Men jag är trött. Och slut. Och jag vill ha lov.
Och jag har lov nu! Så jag ska vara nöjd. Jag är nöjd. Jag får komma bort, it feels awesome.
Lov lov lov lov. Love love love love.

1 kommentar:

Marika sa...

Ja, men det gick inte bra för mig heller fast jag pluggade hela lovet... Fast då började jag tänka på det när jag diskuterade studietekniker med A och då tänkte jag att jag hade inte använt rätt studieteknik för mig. Det funkar att råplugga en eller två dagar, men efter det blir det för mycket. Jag tror att om jag hade värvat med något roligt oftare så hade det funkat bättre för mig. Vi måste hitta våra tekniker. Det finns så många olika! Plus så finns det ju Camp Carro och Isak till sommaren... We're not screwed! Yet... J/K ;)
P.S. Ordv.: spjst. WTF? Inte ens några vokaler. Det var hursomhelst roligt, mest p.g.a. det faktum att det inte har några vokaler. D.S.