måndag, december 21, 2009

Livet är rätt brett, vad ska man göra av det?

Det är otroligt vad man börjar fundera om kvällarna.

Jag vill gå universitet i England. Gärna Oxford. (Nej, inte The University of Oxford, utan nåt annat.. simplare.) Jag vill läsa till psykolog. Kanske terapeut. Men jag vill läsa litteratur också. Jag vill jättegärna läsa litteratur. Men helst inte engelsk litteratur, hellre svensk. Men då är ju hela konceptet England lite felplanerat.

Hur löser jag det här? Jag vill inte läsa litteratur då jag är medelålders, är färdigutbildad psykolog och (förhoppningsvis) har familj. Jag vill läsa litteratur fort efter gymnasiet då IB-tänket fortfarande hänger kvar. Men samtidigt har jag ju ett år som au-pair inplanerat, och det tänker jag inte missa.

Jag vill jag vill jag vill.

Sedan, långt långt in i bakhuvudet pyr fortfarande drömmen om att bli journalist eller krönikör. Att få utvecklas i mitt skrivande (som har utvecklats bakåt, de senaste åren.) att få intervjua och skriva repotage. Att få inspirera människor med krönikor fulla av tankeställare.

Ja jag vet inte. Livet är rätt brett. Vad ska man göra av det?

Inga kommentarer: