måndag, december 14, 2009

Jag släktar på min pappa. Följande sak hände för någon vecka sedan;

Jag är påväg in i köket där jag hör mamma och pappa prata. När jag kommer in i köket inser jag att jag skulle stannat utanför. Mamma står med en tom pepparkakslåda i handen och tittar på pappa;
Mamma: Vars kommer den här ifrån?
Pappa: Jag köpte den.
Mamma: Närdå?
Pappa: Igår.
Mamma: Men den är ju TOM!
Pappa: (tittar ner i golvet) jo..
Jag: Stannar upp bakom pappa.
Mamma: Men vem har ätit upp dem?
Pappa: Jag.. och Amanda.
Jag: (Försöker gömma mig bakom pappa)
Mamma: MEN!.. Men.. en hel burk !? När gjorde ni det?
Pappa: (backar mot köksskåpen och tittar ner i backen.) Igår..
Mamma: Men.. En hel burk ?!
Pappa (Backar ännu mer)
Jag: (Backar bakom pappa. Försöker huka mig och inte synas så bra)
Mamma: Bara ni två? Har ätit upp en hel burk? På en eftermiddag?
Jag: Jo..
Mamma: HAH! Era magar kommer vända sig upp och ner inom en snar framtid! (Ställer undan burken och går och ser på tv.)

Inga kommentarer: