onsdag, januari 07, 2009

Resan till Göteborg

Fredagen den 2 Januari var jag yyyttterst nervös. 16.00 gick planet från Kallax till Arlanda, och sedan flög jag vidare till Landvetter - Göteborg.
Hur som haver, mor far och jag for tidigare från Älvsbyn så vi hann in en sväng till Piteå där mamsen skulle fixa glajjorna. Jag hann då med att köpa två koftor på rean på Gina. Hurra!
Sedan åkte vi vidare till luleå och väntade på flyget. Bytet på Arlanda gick superlätt, bara att kolla all info på en monitor och sedan traska iväg till rätt gate. Efter det satt jag på planet, hur nervös som helst. Iallafall höll jag inte på att hitta ut när jag väl klev av planet på Landvetter, men så upptäckte jag att om man läser på skyltarna så ser man ganska lätt vart man ska. Höhö. I ankomst hallen vid rullbandet där mitt bagage skulle komma hittade jag Sofia och hennes mamma, lite darrig och förvirrad hälsade jag och sedan blev det en låååång väntan på bagaget.

Första kvällen gjorde vi inte mycket alls, myste med katterna och såg på The phantom of the opera helt chill! :) Har dessvärre inga bilder från första dagen.

Lördag:
Började med en trevlig frukost och sedan åkte vi spårvagn och gick på mellandagsrean på Nordstan. Hittade två t-shirts, en kofta och en bok (hör och häpna!) sedan traskade vi upp längst avenyn och kollade på poseidon. Sedan blev det två filmer på eftermiddagen; From Hell och Lucky number Slevin.Söndag
På Söndagen tog vi en rejäl ute-dag. Började med en promenad till kossorna, och sedan en till stranden och havet. (Hur vackert som helst!) Film på eftermiddagen blev Livet é Python, och Van Helsing.
Måndag
Vi for till Universeum och spenderade hela dagen där. Helt chill och mysigt ställe! Gullig regnskog med massor av löst springande (flygande ^^) djur, och massa fina grejjer att fota också! En presentshop med massa miljövänliga grejjer också, perfekt då mamsen fyllde år denna dag :) Film blev Harry Potter och De vises sten x) haha, lol typ ^^ Men den som inte är en Hp-nörd förstår inte vilken nostalgi de är att kolla på en sån gammal film. ;)
Tisdag
Vi gjorde inte mycket alls under tisdagen, tog det lungt och hann se ungefär halva Moulin Rouge innan vi åkte till Landvetter. Checkade in mitt bagage sen fikade vi, och efter det blev det att säga adjö (muco mucho sorgligt) och åka vidare till huvudstaden. Men det blev en supersuperbra visit, och det var huur roligt som helst! Gör mer än gärna om det :) puss och kram till Sofia och hennes familj som gjorde resan hur bra som helst! :D

Får se hur layouten på detta inlägget blir, då det är bilder med och hela kittet ;) är inte så duktig på sånt.

1 kommentar:

Urban sa...

Det blev snygg layout! :D
Och ja, det var väldigt roligt och du är jättevälkommen igen!
Men nästa gång är det väl min tur, i och för sig? ^^