torsdag, januari 29, 2009

ångest

Om jag ska vara ärlig så nej, jag har inte ens försökt. Jag tycker synd om mig själv, tröstäter och gör mig till ett offer men jag har förfan inte ens försökt. Jag får skylla mig själv helt enkelt. Men åh så jävla jobbigt det är.

Hur beter du dig när du är kär?
Jag blir otroligt defensiv mot den person jag gillar, undviker denne så mycket som möjligt och kan varken tänka klart eller bete mig normalt i dennes närhet.
Normalt? Nej.

ÅH!

Nej, jag överreagerar så jävla mycket hela tiden. Ska sluta. Förlåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle nog säga att ditt beteende är ganska "normalt" ändå, vad som nu är normalt kan man väl senare diskutera.

I alla fall så är killar inte ekvivalenta med tankeläsare. Det betyder att om du vill ha honom så jävla mycket så måste du också berätta att det är just så. Bäst är face-to-face men är man blyg (som t.e.x. jag) fungerar andra metoder rätt okej de med, typ msn, ringa, mejla... Säg som det är och lämna inga detaljer åt fantasin. Han ska inte behöva analysera ditt mejl eller vad det nu är, killar har generellt inte lika bra analyseringsförmåga - de måste få informationen rakt på sak liksom. Säg allt och SKIT, SKIT, SKIT i om det är pinsamt eller om han inte tycker samma sak eller vad det nu än är. DU kommer må jättemycket bättre sedan. Det räcker med ett enkelt "Hej, jag är kär i dig", även om du förstås kan utveckla det hela.

Du måste göra det här nu. NU = NU, inte imorgon eller nästa månad.

Hur känner du den här människan? Har du hans nummer och sådära så du kan kontakta honom less face-to-face?

Kom igen tjejen! Jag håller mina tummar för dig varje dag. Jag vet exakt hur det känns att bo i dina skor just nu.