måndag, januari 19, 2009

Lista

OM DIG:
1. Namn - Amanda Nyberg
2. Bor - Älvsbyn
3. Syskon - Två bröder, Emil och Linus
4. Ålder - 16
5. Född - 4 mars -92
6 Ögonfärg - blå-grå-grön och en skvätt brunt
7. Längd - 163,5 för att vara exakt (;
8. Sko storlek - 38
9. Höger eller vänsterhänt - höger
10. Stjärntecken - fisk
11. Hårfärg - typ, ljusbrunt/ljust/grått (haha)
12. Födelseort - BodenBB

DAGENS..
1. Låt - Jadu.. men "En sån karl" haha, bara för att jag haft den på skallen sen i Torsdags (stackars mig)
2. Saknad - mitt läppgrejs :( och tuggummi!
3. Kläder - jeans, linne, Mickey Mouse tshirt, vit kofta
4. Smink - foundation, puder, ögonskugga, mascara
5. Underkläder - svarta . :P
6. Mat - pytt i panna på skolan, kyckling och potatissallad hemma ;)
7. Köp - åssit!
8. Göra sen - Psykologin.. hurra.
9. Godis - inget :) Helt nöjd.
10. Pinsammaste - jag vet inte, men säkert en massa om jag börjar tänka efter.

SVARA ÄRLIGT
1. Tycker du om att plocka svamp - HAHAHA! nej
2. Tycker du om godis - Ja :D gottegris som fan. Nästan vulgärt mycket gottegris.
3. Hur många gånger i veckan äter du godis - en, eller kanske två.
4. Äter du oftast nyttig mat - Jao, hemma.
6. Är du stark - Naah, kan jag väl inte direkt påstå.
7. Var någonstans på kroppen har du mest muskler - Benen tror jag. Jävla enorma (dock otränade) fotbollsben :(
8. Tycker du att du själv är söt/snygg - Hell no!
10. Du ger mycket komplimanger till andra - Jag vet inte. Faktist. Gör jag det?
11. Är du nöjd med ditt förnamn - Well, finns bättre och sämre. Men jag är mer eller mindre en Amanda.
12. Du tycker att du själv är smart - Hah, en gång i tiden tyckte jag det. Men inte sen jag började IB.
13. Vad är det sämsta hos dig - Det finns så mycket. Men att jag är blyg (socialt handikappad) och att jag rodnar så lätt, heh.
14. Vad är det bästa hos dig - Fan, det blev svårare. Men.. att jag trots min blyghet utmanat mig själv och dragit från älvsbyn, kanske.
15. Har du bra självförtroende - Kan jag väl inte påstå.
16. Hur många timmar om dagen sitter du vid datorn - Alldeles för många.
17. Du tycker om att vara med killar - Det beror väl på hur dom är. Tss. Men ja, det är väl som allt annat. Trivs man ihop så ja.
18. Känner du dina grannar - Ja, det gör jag.
19. Vad har du för färg på dina underkläder- Svart.
20. Använder du BH varje dag - Men förmodligen. Funkar inte utan, lixom.
21. Svär du ofta - Jao, enligt min moder iallafall.
22. Gillar du skolan - Hah. Hur kan man gilla IB ? Nej men det är klart jag gör. Men det går väl upp och ner som allt annat.
23. Spelar du något instrument - Nej, omusikalisk som faan!
24. Vilka sporter/aktiviteter har du gått i - Dans när jag var liten, och gympa. Sedan blev det fotboll från då jag var 6 tills jag var 15. Och handboll föresten!
25. Har du några tatueringar - Nej, men skulle gärna skaffa.
26. Har du några piercningar - Om hål i öronen räknas, så ja.
27. Hur många gånger tittar du dig i spegeln per dag - Det beror på hur stora påsarna under ögonen är och hur platt håret verkar vara. Då blir de inte så ofta, heh.
28. Tycker du om djur - Gör jag väl :)

BRUKAR DU...
1. Sova - Ja. Det bästa som finns enligt mig.
2. Ta mediciner du inte borde ta - Nej.
3. Röka - Nej
4. Snusa - Nej
5. Dricka - Nej
6. Skada dig - Nej
7. Klä dig i svart - Ibland, men inte i bara svart.
8. Hata folk - Ja
9. Lita på folk - Ja, är lite för naiv ibland.
10. Skada dig med flit - Nej
11. Drömma mardrömmar - Typ jämt.
12. Gå i skolan - Ja.
13. Gå i kyrkan - Haha, nej. Är inte troende, direkt :P
14. Vilja dö - Har väl hänt.

NÄR...
1. Åt du senast - För inte alls så länge sen
2.. Läste du ut en bok senast - Ööh, under jullovet. Voltaires Candide. (rekomenderas!)
3. Köpte du något senast - Hm, i lördags. Godis.
4. Svor du senast - För inte allt så länge sen.
5. Sjöng du senast - Nyss :)
6. Klagade du senast - Idag, lovar.
7. Klantade du dig senast -Säkert idag det med. Vill inte tänka efter när och hur, det är bara ångestframkallande. Heh.

HAR DU...
1. För många vänner - Nej
2. Förföljelsemani - Haha, nej!
3. Någon annan psykisk sjukdom - Inte vad jag vet.
4. Skadat någon - Jao, det har väl hänt. (Fick Mimmi att vricka foten för flera år sedan, samt gav Emma ett härligt snitt i örat med en minigolf klubba under klassresan i åttan)
5. Färgat håret - Jao, eller tonat.
6. Några piercnings - Om hål i öronen räknas.
7. Några tatueringar - Nej (igen!)
.8. Egen dator - Hm, knepig en. Jag vet inte riktigt. Modern använder den ibland.
9. Gjort bort dig rejält - Haha, ja!

ÄR DU...
1. Snäll - Nja, har väl mina stunder. Men ibland är jag för snäll
2. Snygg - Nej
3. Söt - Inte nån stans
4. Lång - Beror väl på vem man jämför med. Men jag får höra av både Emma och Elena att jag är kort, så nej, jag är väl inte lång.
5. Kort - Ja? (Se ovan)
6. Klantig - Som fan :D
.7. Tönt - Haha, världens största.
8. Tjock - Det tycker jag nog.
9. Smal - Nej inte direkt
10. Romantisk - Kan vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

4. Skadat någon - Jao, det har väl hänt. (Fick Mimmi att vricka foten för flera år sedan, samt gav Emma ett härligt snitt i örat med en minigolf klubba under klassresan i åttan) HAHAHAHA men de va fan värt smärtan för i efterhand är de jääääävligt kul :P