tisdag, januari 27, 2009

Jag söker nån sorts livskvalité

Åh. Jag har tröstätit choklad idag (TROTS Nyårslöftet att inte lägga pengar på ätbara grejer). Jag har tröstätit pga en snubbe som inte ens gjort mig något. Som bara traskar omkring i korridoren och är allmänt perfekt. Är inte det patetiskt, så säg?

Och jag tackar er alla som peppar, det behövs och jag uppskattar det som fan.
Jag kan bara gå vinnande ur detta? Hur då? Om han inte känner samma sak, hur vinner jag då?
Visserligen kan väl grejen att tala om det vara en vinst i sig, men iallafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vinner på följande olika sätt:
1) Precis som du säger är det en vinst i sig att berätta det, du kan vara riktigt jävla stolt över dig själv när du gjort det. Det är modigt och inte alla vågar
2) När du gjort det har du gjort allt du kan göra. Tycker han inte samma sak så är det väl jobbigt till en början, men det enda sättet att komma över någon och gå vidare är att få det bekräftat. Om du fortsätter att hålla inne på din kärlek för honom, kommer du fortsätta älska honom på håll och analysera allt som kunde blivit om du vågade och bla bla bla.. Du kommer må sjukt dåligt i längden, tjejen, tro mig, ingen vet det här bättre än jag. Därför är det en stor vinst att även få ett negativt bemötande. OCH, de flesta killar, eller i alla fall killar som är värda att bli älskade ö.h.t. bemöter det faktiskt riktigt bra. Kanske kan ni vara vänner? Jag vet ju inte om ni är det nu, men om inte, så blir ju det en vinst i sig.
3) Sedan kan du ju förstås vinna högsta vinsten - honom!

Så, säg mig, vem spelar inte på ett lotteri med garanterad vinstchans? Det enda det kostar är lite mod.

Gör det idag. VÄNTA INTE.