onsdag, januari 07, 2009

Rart

Mina nyårslöften iår (om jag håller dem) är att:
* få ökat självförtroende
* ta mer risker
* stå för den jag är

Mitt självfötroende har aldrig någonsin varit så lågt som det är nu, och min kämparglöd är inte så enorm den heller, så egentligen vet jag inte hur jag ska kunna göra något åt saken. Men jag ska försöka; lite åt gången. För jag förstår nu att jag inte kan anpassa mig efter alla andra, jag blir så enormt kluven och gränsen till att bryta ihop är alltid så fruktansvärt tunn.
Jag har inte satt mina egna behov före andras på flera år, det har alltid varit andras känslor, åsikter och välmåenden som jag prioriterat först; alla andra måste må bra innan jag kan ta itu med mig själv. Att jag blivit sårad konstant har inte spelat någon roll sålänge andra har mått bra.
Men jag måste lära mig att ta hand om mig själv, och jag kan inte finnas till hands för alla andra hela tiden.
Jag vill inte, för det är jobbigt. Men jag måste. För jag vill liksom, bli lycklig.

Puss på alla :)

Inga kommentarer: