måndag, oktober 19, 2009

Urdrag ur Lars Winnerbäck krönika "Om att älska sig själv" från Transit i P3.

Att älska sig själv är ingen "satsa på dig själv"-grej. Det är en "du duger som du är"-grej. Det får inte förväxlas med egoism eller djungelns lag. Alla jag träffar, allt jag ser och allt jag hör är ju ingredienser i mitt liv. Det liv som jag har skyldig att älska och vårda. Jag är inte så bra på det men jag jobbar på det.

Ingenting är egentligen särskilt högtidligt eller glamoröst. Det blir vad man gör det till. Och snart har jag använt varenda högtravande klyscha som finns att tillgå. Det är underligt hur vissa meningar blir klyscher, bara för att dom sagts många gånger. Hur ord blir innehållslösa inte för att dom har har upplevts utan för att dom har slitits verbalt.

Det är dags att uppleva klyschorna. För det är bättre med en fågel i handen än tio i skogen. Det är det. Man måste stå på sig.

2 kommentarer:

Linnea sa...

jag säger bara Winnerbäck - mannen, myten, legenden!

Urban sa...

Shit vad vackert!




Jag känner att jag har varit väldigt dålig på att läsa blogg på sista tiden, nu ska det bli ändring på det, tjihou!