torsdag, juli 01, 2010

torsdag

Jag kan nu mer räkna mig som kaninlös och internetlös. Även om det är två helt skilda saker.
Saknar haren mer än jag trodde och även om mitt vett säger emot mig är jag allt sugen på en liten dvärgvädur. Jag växer visst aldrig upp.

Åskan var och dånade över Älvsbyn igår, och eftersom vi är lyckligt lottade och bor bredvid älven var det så klart ett rätt ordentligt mullrande ovanför vårt hus. Det hela slutade med att åskan, som verkligen befann sig rakt ovanför oss bjöd på ett sjuhelvetes mullrande, det small till, håret på Linus ben ställde sig rakt upp, jag på väg mot fruktskålen i vardagsrummet stelnade till i ninja-position med mitt äpple i handen och den spänning som blev kändes i hela kroppen på oss alla. Det var så förhatligt fy in i helvete obehagligt.
I alla fall verkade det hela dra iväg för att sedan komma tillbaka igen. Och sen, drog det igen. Då visade det sig att åskan hade tagit vårt internet med sig, ty själva modemet (eller...? den lilla svarta grejer men massor av lampor och sladdar på) var kokhet och luktade bränt. Jaha.
Så nu är vi utan internet ett braaa tag fram över, skulle jag gissa.

Adios hombres, idag fyller Linus 25 och imorgon ska jag till Boden.

Inga kommentarer: