söndag, november 08, 2009

Jag vattnade precis min nya växt. Den är så fin.
Jag övertalade mamma på konsum i fredags att jag skulle få den av henne. Hon tvekade med motiveringen att de senaste växterna jag haft dött efter knappt en vecka då jag glömt att vattna dem. Och ja, det är ju sant. Jag lovade dock dyrt och heligt att denna gröna sak skulle jag klara av att sköta om och tillslut fick jag den. Och en mascara. (!)
Det lustiga är ju att jag faktiskt klarat av att sköta om 2 marsvin och 1 kanin under de senaste 7 åren utan att någon av dem torkat ut eller svält ihjäl.. kanske beror de på att de kan signalera då de är hungriga genom att skrika sina små gris-skrik.

Idag blir det fars-dag fika hos mormor och morfar. Då jag kommit hem efter fikat blir det biologi hela eftermiddagen lång. Ska hinna att fota lite också. Fotopromenad! Det är så vitt och vackert och snöigt ute. Mys. I love.

1 kommentar:

Frida sa...

love till din header :)