torsdag, november 19, 2009

Hälsa syrsorna från mig

Du har fått mig att lida
mer än jag förtjänar.
Du har dömt mig för brott
jag aldrig begått.

Du har slagit då jag legat
Ljugit och manipulerat
och orsakat ärr som aldrig lär går bort.

Du trampar på mina ömma punkter
bara för att du kan.
Du kör över mig och strör
salt i mina sår.

Du påstår att jag är viktig,
väsentlig och spelar roll.
Betyder det att du följer efter om jag går?

Och säg mig
varför varför varför
stannar jag kvar?
varför varför varför
fokuserar jag bara på de dagar
då allting är bra?

Kan du säga om jag ska fortsätta
eller bör jag byta strategi?
Kanske är det lika bra
att släppa nu?

Man ska sluta då man är på topp,
och vi har rasat en längre tid.
- Är detta slutet på jag och du?

Och säg mig
varför varför varför
stannar jag kvar?
varför varför varför
fokuserar jag bara på de dagar
då allting är bra?

Inga kommentarer: