tisdag, juni 09, 2009

Måste medge en sak nu.
Igårkväll, eller inatt, snarare var jag inte alls trött. Och för att fördriva tiden med annat än att se på tv började jag bläddra lite i Twilight som legat på mitt nattduksbord sen i vintras, typ. Har inte sett filmen än, och inte följt med i hysterin som omgett denna bok/film. Det är inte min grej, liksom. Har väl egentligen underskattat boken efter att alla fjortisar blivit totalt galna vad gäller Edward.
Nåja, saken är den att jag började läsa boken med väldigt låga förväntningar och kan väl medge att jag nu snart läst 200 sidor. (Mycket för en slowreader som jag.)
Ska inte använda mig av ord som "jag är fast" eller "den är beroende framkallande", men den var faktist väldigt bra, bättre än vad jag förväntat mig.

Det suger att vara en i mängden nu, haha. Har ingen stolthet kvar! ;)

2 kommentarer:

Eleniiih sa...

Den är faktiskt bra. Synd bara att den blitt så mainstream (;

Urban sa...

Du skulle gjort som jag och börjat läsa med skyhöga förväntningar, för då hade du inte gillat den så mycket och kunnat säga: "Jag har läst den, och den är överskattad", så slipper man känna sig så huvudström fast man i hemlighet sitter hemma i ett mörkt hörn och läser om i alla fall ^^
Hycklerist, javisst! (Jag tror inte det är ett ord, men annars hade det inte rimmat.)

Fast jo, den är ganska bra. Och filmen är helt okej.