tisdag, juni 23, 2009

Kom bara på..

För ett par år sedan då vi var i Grekland:
(Jag var omkring 6-7 år)

Pappa: Det är getost i den här salladen.
Jag: Va? Getost?
Pappa: Ja, getost kommer från getter.
Jag: Va?!! Stackars get!
- Här menade jag alltså att geten blivit dödad. Lol.

Jag var och hälsade på Emil i Övik förra sommaren, och vi började prata om greklandsresan:
Emil: Jag minns att jag åt nån maträtt.. typ från en djurunge.
Jag: Just det! Du åt lamm.
Emil: Jaa, så var det. Men alltså.. vad heter dom, lammens ungar?
Jag: Men..
Emil: Men, vad heter dom?! Det är ju inte får..
Jag: Men Emil!
Emil: men.. Vad heter dom ?!
Jag: LAMM ÄR JU NAMNET PÅ FÅRUNGAR!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Hahaha!! Det där måste jag bara reta honom för! :D

HerrKantarell sa...

Oh, you do that! :D

Elena sa...

Hahahaha XD sött