söndag, mars 02, 2008

Språkresa!

Moster och kusinen plus hundarna kom hit igår. Födelsedagspresangen till lillkusin var att fara och bowla, så vi gjorde det idag, mamma, moster, mormor, kusin och jag. (Jag vann, fyra strikes, hehe) Senare på eftermiddagen kom mormor och morfar för att få deras födelsedagspresent; en middag. Hade tänkt skippa middagen och fara till Gab för Melodifestivalen-kväll med hon och Emma, men eftersom middan var födelsedagspresenten till mormor avstod jag. Och det var nog på ett sätt rätt val, eftersom mormor sen sa; Det här var precis vad jag ville ha! En trevlig middag/kväll med heeeeela familjen samlad! Tänk vilken tur att man fått så fina nevöer och barno-barnen(barnbarn)

Dessutom, dagen stora nyhet; jag kanske ska på språkresa till Oxford i sommar! 3 veckor, boende hos värdfamilj. (Alternativet fanns att bo på campus men då kostade det typ 8000kr mer) Har dock inte bestämt något än, men jag får fara för mor och far, så nu gäller det bara att kolla priser och datum osv, för det ser ut som att det verkligen blir av! Yey!
Dessutom kanske man hinner med/har råd med en resa till Gbg och pelikanen, det vore såå roligt! :D
Supersommar, helt enkelt.
Ska dessutom hinna med 3veckors sommarjobb. ^^
Det blir inte mycket tid i älvsbyn, om allt blir som planerat. Men samtidigt; vad gör det? Vill inget hellre än att åka härifrån.

Jag har en sån längtan nu; att få komma bort från älvsbyn och ut i världen, uppleva nya saker träffa nya människor, knyta nya band och utvecklas som människa. All den där jobbiga känslan som förföljt mig sedan jul verkar ha kommit på en lösning på problemet; att få utvecklas, kanske hitta mig själv. Att bli nöjd över den jag är och vill vara. Få fram mitt rätta jag som gömmer sig någonstans inom mig. (jag har bara inte hittat henne ännu)

Björn Gustavson var bäst ikväll.
/amanda

Inga kommentarer: