torsdag, september 16, 2010

Tåg

Fyfarao så effektiv jag varit idag! Är klar för ikväll med dagens arbete av Extended Essay. Har kortat ner den med över 500 ord på knappt två timmar. Det gick (peppar peppar ta i trä) himla bra! Hoppas det fortsätter så imorgon också. Målet för imorgon är att få den acceptabelt lång samt rätta till citaten med radbryt, indrag, snuffar* och dylikt. Bara en massa finslip kvar, med andra ord.
Jag brukar inte vilja vara positiv vid sådana här tillfällen, ty oftast dyker det upp ett major problem och man blir himla besviken efter att ha varit så glad. Är ju lite vidskeplig av mig och tror att ju gladare jag är desto mer skiter det sig sedan, men en sådan attityd är ju jävligt tråkig.

*snuffar = citattecken. Tror att min gamla svenskalärare skadat mig föralltid med det uttrycket. :)

1 kommentar:

Frida sa...

Åhå! Synd att den inte fanns kvar. Det är riktigt, riktigt synd att en del vuxna inte ens bryr sig om att prata bondska med barnen. Jag kommer att prata bondska med mina, det är klart.

Men man tackar så mycket! :)