tisdag, september 07, 2010

framtiden

Igårkväll innan jag somnade, trotsade jag min huvudvärk och skrev i min dagbok (ja, jag har en sådan. Nu är det visserligen bara ett vitt kollegeblock - inte särskilt romantiskt - men det duger för att kraffsa ner tankarna i) saker som jag längtar till och drömmer om just nu, huller om buller, i en enda röra. Så, här kommer en del av dem:

Jag längtar tills och drömmer om:

- När vi går till utlandsterminalen på Arlanda för att åka vidare till Spanien och citronträden
- När Elena och jag åker till Stockholm och går på Konstnärs baren
- När jag åker som Au Pair till Great Britain!
- När DP07 får sina diplom på deras Diploma Ceremony

- När vi får våra diplom på vår Diploma Ceremony
- När det är Skyltsöndag och alla butiker har kvällsöppet och de skickar upp fyrverkerier i Lomtjärn
- När jag bor i en mysig lägenhet i Göteborg och jag bjuder Elena på pestopasta som jag serverar i de fina karotterna jag ärvt av mormor, och vi sitter i mitt kök och dricker vin och Elena får röka inomhus!
- När 3 December äntligen är kommen
- När jag och världens bästa åker till Kroatien 2011
- När jag fyller mina stringhyllor med böcker jag själv valt
- När vi firar påsk i Arvidsträsk och man somnar och vaknar till knastret från en brasa
- När exams och de tre långa IB-åren är över
- När jag har en Canon Eos 450 D
- När jag fyller min lägenhet i Göteborg med retrogrejer, teakbord och finfina pinnstolar!
- När jag träffar Lars Winnerbäck första gången
- När jag skaffar en dvärgvädurskanin som jag döper till något fint och fostrar henne som en katt
- När jag pluggar till psykolog och känner att "fan det här, det här är verkligen vad jag vill göra!"
- När vi har IB-återträff om hundra år.
- När jag kan se tillbaka på en speciell tid av mitt liv och inte bli förbannad.
- När jag och Karin på ett eller annat sätt åker ner till Peace and Love och lyssnar på bra musik och är lite galna

Inga kommentarer: