söndag, september 26, 2010

Strimmor

Vi har två stugor. Den i Arvidsträsk (på pappas sida) där vi spenderar helgerna på hösten och semesterveckorna under sommaren och ett lite större torp från mammas sida där vi även äger skog och har en hel del kubik med ved. Vi bor aldrig i den stugan, den förfaller sakta men säkert. I helgen gjorde jag mamsen och papsen sällskap till torpet för att köra hem en massa ved. Passade då på att ta en titt inne i stugan (där råttor och spindlar lever loppan nu mera) och har hittat allt vad jag önskar mig i inredningsväg. Lyckan är total.




Tapeterna i hallen är slitna, men hemskt fina.
Tragiskt slitet. Men, här fanns galet många skatter som jag ska ta hand om. Korgfotöljen b.la.
Extremt gammalt fanfoto av Lill-Babs. (hahah)
Efter att ha gått igenom köket och förundrats över hemskt fint 70tals porslin kikade jag in i kammaren och där stod den, oberörd av alla kalla vintrar den gått igenom. En äkta 50-tals radio i teak. Herregud, vilken dröm. (Alla som säger att materiella ting inte gör en lycklig kan ta sig. This is lööööööööööve.)
Kikade sedan ner i bäddsoffan som stod precis bredvid radion. Där fanns ett behagligt antal gamla retroburkar och magasin.
Drog hem till A-träsket igen där det var fullmåne och kavlungt över sjön. Mys!
Och nu är det dags för extended, labbrapporten och engelskan.

1 kommentar:

sofia sa...

Neej, men vad häftigt! Gillar bilden med den spruckna tapeten ^^