tisdag, september 21, 2010

Höst på min planet

Jag saknar mitt photoshop. Ifrågasätter mig själv gång på gång hur fan jag kunde vara så dum. Åh. Men, som vi lärt oss av Edith Södergran idag: man skall inte älta, så jag ska gå och lägga mig, läsa Wuthering Heights istället och sedan sova.

Och så funderar jag över om jag ska skriva min World Literature Assignment 2 på Okänd Soldat eller Den gamle och havet. Lutar nog mot Okänd Soldat, tycker hemskt mycket om Väinö Linnas skriftspråk. (Inte för att jag kan klaga på Hemingway heller, men han skriver nog för kort och koncist för min smak) Sen är det bara frågan vad jag ska göra av hela uppgiften. Lyrik? Skriva ett nytt slut? Skriva om en specifik händelse ur en specifik karaktärs ögon? Hm.
Kruxet med Linna är dock att han använder mycket olika dialekter och finskt talspråk, som jag inte riktigt har koll på. Drar bara paralleller med bonskan och då kan det ju sluta hur som helst, haha.
Åh, vilken ordbajsning. Nåja. Måste bestämma mig till på fredag. Känner mig inte riktigt så inspirerad som jag önskat, men det får lov att lösa sig ändå.

Annars är väl det mesta finfint på pluggfronten. (Peppar peppar ta i trä). Extended Essay är inte långt ifrån klar nu, känns toppenbra att bli av med den!

Ajökens!

Inga kommentarer: