söndag, februari 17, 2008

teaterprojekt och påsklovs-planer.

Och just nu känns allting så jävla drygt och helgerna är heliga, för då får man verkligen ta det lungt. (Tills det kommer till att plugga läxor samt repliker)
Veckorna kryper fram och jag spenderar i princip all ledig tid på skolan nere i källarn där vi över inför teatern. Vi har bestämt låtar och börjat träna hela akter nu, så det känns att det börjar dra ihop sig. Veckan efter sportlovet (v.10) går vi in på forum och börjar träna där, hela veckan jobbar vi med tp då, inte en fot sätts på skolan. Hehe. Sedan, tisdag vecka 11 har vi första föreställningen på förmiddagen, då är det för Älvåkraeleverna tror jag. Sedan på kvällen är det för allmänheten, onsdag förmiddag är det för gymnasiet och sedan onsdagkväll för allmänheten.
Det är shiet så jobbigt nu, och jag är hypernervös. HUR i helafriden ska det gå? Ujujuj.

Idag ska jag plugga SO, (ekonomi, typ) träna repliker samt följa papsen till skogen för att hämta ved. Jag lovade dyrt och heligt att göra det, eftersom mamma pluggar på all sin lediga tid nuförtiden.
Grymt fint väder nu, borde ta med mig digitalkameran till stugan och knäppa lite kort, men batteriet är slut så he går inte. Borde ha laddat upp den för länge sen men det har man såklart vart duktig och glömt bort.

---

Snart är det påsk!
Vilket innebär;

Bröderna kommer hem (eller en iallfall)
Arjeplog och Galtis ! <3<3<3
Göteborgs-besök av Sofia (HURRA !!)
Guidtur i lilla Älvsbyn för Sofia (och den kommer få fort för här finns det inte mkt att se)

Iallafall, teaterpremiären och påsken är typ det enda som gör mig glad just nu. Annars suger typ allt, men det får de göra ibland.

Flyg i vind,
/amanda

Ett rörande uttryck för en äkta rörelse!
Inga ansikten är så rena och klara som de

som tvättats i tårar. Hur mycket vackrare är
det inte att gråta av glädje,
än att glädjas åt gråt ?

-klura på den ni, det är en av mina repliker. ;)

2 kommentarer:

Urban sa...

Ååååh, jag läntar så väldigt jättemycket till påsk! Det ska bli så fruktansvärt roligt! Mamma har som sagt lovat att vi ska ta itu emd det nu.

Och teaterpremiären kommer att gå superbra! Lycka till! <3 (Eller, som man säger på teatern: Hoppas du bryter benet!)

Julia sa...

ÅÅÅÅ jag gillar din glidar replik ;) Den och "EN ANDRA HERO!" och Ann's "Vad vågar inte människor, vad gör de inte dagligen utan att igntligen veta vad de igentligen gör?"