lördag, februari 23, 2008

Amanda uppdaterar .

Nu ska jag berätta vad som är aktuellt för tillfället, i mitt liv;

Mesta dels jobbar jag med teaterprojektet, från klockan tre till sju ungefär. Måndagar från ett till sju. Att det är lov spelar ingen roll, det blir teater iallafall, klockan tolv på måndag har vi ett genomdrag och sedan ska vi se vilka akter/scener som behövs tränas på, och utifrån det ser vi hur mkt det blir resten av veckan.

Det är dags för snöskulpturering också, måndagen efter lovet är vi en hel dag ute på lomtjärn och snöskulpturerar. Vi gjorde skisserna i lera idag, och våran vart faktist rätt så bra. Lyckas vi med den i snön kommer den nog bli heelt magnifique!

Det är inte så mkt annat på skolan för tillfället, Nationella är väl ganska aktuellt men vi har inget veckorna före påsk, så det är lungt.

Sen kommer då Påsken, då blir det först Arjeplog över påskhelgen, då kommer Linus Emil och Emils nya fjälla Alexandra hem, och följer även de med till Fjälls :) Sen på Tisdagen kommer Götebors-Fian! (aka Pelikanen) vet inte hur länge hon stannar, men vi ska nog iallafall hinna med en tripp till storforsen tänkte jag, har aldrig varit där under vintern men det bör nog vara ganska tufft. Rätt så mkt att fota på, iaf. :D

Efter påsk blir det ett par väääldigt intensiva veckor på skolan, enligt lärarna. Ska även försöka höja mig i ett par ämnen nämligen; SO; samhälls,religion Bild, NO, Matte. Och försöka hålla kvar i mvg'na, förståss!

Sedan i Maj ska Emma och jag en tripp till stockholm, en weekend. (Fast det blir onsdag - fredag) Då blir de grönan en dag och shopping den andra! :D

Sen efter det är det plugg, plugg, plugg tills skolan slutar och sommarlovet börjar. Kanske blir det en tripp till Gbg då?
Åsså ska jag försöka jobba och spara pengar.

Och fortsätter jag med fotbollen blir det även Darle-Carlia. Yeye ^^ :D

Okej, det är väl det aktuella.

/amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Jag ska ta med min kamera och tjugo par extra batterier upp :D

Och du är väldigt välkommen till Gbg i sommar!

Snöskulptering låter riktigt skoj! Det skulle jag också vilja göra... om vi hade haft nån snö här nere, haha...