onsdag, februari 20, 2008

Amanda uppdaterar .

Nu är all min älskade musik borta, eftersom stordatorn är hos farbror doktorn och botar sitt allvarliga ... problem, så måste de installera om den, vilket innebär att; alla de saker jag inte lagt över på USB minnen försvinner forever and ever och jag har ingen chans att få tillbaka det (om nu inte någon kan ge dem till mig, vilket jag tvekar över) så ALL min älskade underbara musik is all gone.

Nu är det 2,5 veckor kvar till teaterpremiären och nästa vecka är det lov, så det blir nog inte så mkt teatertränande på skolan då, så jag kommer inte slappna av, utan sitta hela lovet 24/7 och plugga repliker.

Argh.

Imorgon har vi bad första lektionen vilket betyder att jag inte behöver duscha på morgonen, så jag kan sova uuuut, typ till kvart över sju iallafall. Kanske inte verkar vara så mkt, men går man upp halv sju / tjugo i sju varje morgon är det ganska skönt att få sova ut lite. Yeye ^^


Repliken här nedanför säger jag då min dotter blivit anklagad för att vara en otrogen slinka, och jag tror på dem som anklagat henne. Och jag skämms, rätt mycket, som ni kanske märker.

"Varför?
Lev inte, DÖ!
För överlever du skammen, dödar jag dig ändå.
En tiggarunge hade varit bättre än dig,
för då hade jag kunnat säga att du inte var min!

.. Men hon var min, som jag höll av, jag tillbad
och hon var min, som jag var stolt att ha, ja,
hon var mera min än jag var själv.
- hon var mitt allt."

Det är en av mina repliker.

Älska sista stycket, så himla fint.
<3


21,5 av 25 på matteprovet på kapitlet Gymdgeometri. ( area, omkrets, skala, phytagoras sats, osv )
Flyg i vind!
/amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Om du vill ha lite musik av mig så kan jag lägga in i delade mappar, jag har massvis :) Fast ingen jätteny musik, senast från typ 2005, tror jag.