tisdag, februari 12, 2008

länk

Såg att länken jag gjort till Pelikanen är lite fel; www.fantasibrist13.blogspot.com är det rätta, om jag inte har helt fel ;)

Vi har 3 veckor effektiv tid kvar av TP nu, shiet. Jag kan verkligen inte alla replikerna, det känns liksom; Hur i helvete ska jag klara detta ? Antar att det bara är att plugga på hemma, dock inte ikväll, jobbade över till sju och kom hem kvart i åtta då mamma och jag tog oss en promenad.

Som ni kanske märker försöker jag ändra min annars så negativa attityd till något bättre och mer positivt. Får se hur lång tid det tar innan de barkar totally.

Vi har haft alla NP i svenska nu, gjorde bort C och D delen Tisdag/Torsdag.
På uppsattsen valde jag temat "Val som berör" man skulle skriva och berätta om ett val man gjort som sedan berört/gett konsekvenser, i en novell till en ungdomstidning. Jag började med att skriva om då jag valde att ta en paus med fotbollen, men sedan insåg jag vilken jävligt dålig story det var, så jag skrövlade ihop pappret till en liten boll, suckade, tog händerna för ögonen och kände paniken stiga. Tillslut tänkte jag hårt och strängt till mig själv "Nu får du fan ta och ge dig Amanda, Skärp dig!!!" och det funkade, för jag fick ihop 8 sidor bredlinjerat . Yeyye.
Skrev om val jag gjort när det gäller vem jag är och hur det påverkat kompisar i min omgivning, jag vart ganska nöjd då jag kämpade ihop det på 1½ timme.
Funderade även på en rubrik som hade något med plastikoperationer att göra, och att dra liknelse mellan The Sims 2 (då man kan designa ihop sin egen gubbe till utseendet) och dagens plastikoperationer då man i princip kan välja hur ens ansiktsdrag ska se ut.
(ingen får dock sno den idén och skriva något om det, för de ska jag göra. Kommer kanske så småningom ett inlägg om just det. Iallafall, jag har patent på den idén, typ)

Nu ska jag gå och träna repliker i smyg.. känner mig taggad ikväll!

hade och må gott!
Flyg i vind,
/amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Asfräck idé, det där med Sims 2 och plastikoperationer!

Och,ja. Nu vart det rätt länk :D