lördag, januari 26, 2008

Träsnigel

Jag har inte varit inne mkt i veckan, men jag har typ, mått dåligt eller nåt. Jag vet inte riktigt. Direkt efterskolan har et blivit plugg eller att jag snör mig i soffan och ligger där fram till kvällen, orkar inget annat. Har varit till kanis två gånger i veckan dock, och det var asbra väder/före. Helt underbart. Kärlek till snökanonerna <3

Har somnat klockan tio varje kväll, vilket är såå inte jag. Ivanliga fall blir det oftast att jag kommer i säng kring halv elva / elva och somnar inte förens halv tolv / tolv.
Något fel har det varit. Vet inte riktigt vad.

Pratade med mamma igår efter ett litet utbrott jag hade, och troligtvis beror min trötthet/missnöjdhet/jag-kan-inte-ha-kul-het/ledsen het på stress. Hade en grymt tuff höst då jag pluggade i princip 24/7 och hade aaalldeles för höga krav på mig själv samt en omänsklig stressnivå. Och jullovet räckte nog inte för att vila ut, så antagligen är kroppen fortfarande tärd efter hösten.
Kan jag inte få gratis lov eller något för det? (A)

För den som vill veta så fick jag damp på träslöjdsläraren igår, då han kom och trodde att Reb Emma och jag snokade på NOlärarens skrivbord, då vi egentligen skulle lämna en lapp. Han litar verkligen inte på oss, som om han trodde att vi var där för att snoka reda på fakta om andra elever eller något.
Iallafall, det stör mig så in i helvetet mkt när man har sån jävla attityd. Blir ju nästan lite mallig då brodern min kallade honom dum i huvudet när han hade han som träslöjdslärare. Jag vet att man inte ska säga så, men vissa gånger är han så elak. Han ger oss ingen som helst tilltro och låter väldigt illa. Nej, jag skulle mer än gärna diskutera med honom om synsätt och läroplanen.
Och hör och häpna; jag står för det.
Inte nu för att han är mindre värd som människa, han är säkert jätte trevlig och rar och allt positivt man kan vara, men det vore ju bra om han kunde ta fram den sidan av sig själv på skolan och inte försökta rannsaka varenda rörelse vi elever gör inne i personalrummet. Vi har faktist ärenden där vi med, annars skulle vi inte vara där.


Imorrn blir det skoj.


Jag: Okej, då vet du. Nu ska jag vara mystisk och lägga på luren utan att säga hejdå.
Frida: Okej,
Jag: Hejdå.


/amanda


. ögonögonögonögonögon .

Inga kommentarer: