söndag, januari 13, 2008

Jag håller så hårt att knogarna vitnar.


Egentligen har jag absolut inget vettigt att skriva just nu, men samtidigt känner jag att nu när jag tänkt börja blogga på allvar är det ju trots allt ett måste, - ett stort sådant.

Imorgon gör jag kanske mitt gymnasie-val, vi får se. Inte för att jag riktigt vet vad jag ska välja, velar fortfarande mellan Media och IB. Men stunden får avgöra för jag kan inte väga positiva / negativa saker längre, då jag inte kommer någon vart med det. Hur som helst kommer jag hålla mitt val för mig själv ända tills jag känner för att berätta - bara för att jävlas med alla som vill veta .. hehe ;) Nej, men faktist så känns det bara bättre att göra så. vet inte varför, bara känns så.

**

Nu när jag ändå inte har något viktigare för mig kan jag ju berätta lite kort om nyårsafton 2007-2008.

Jag var med min mor och far i Byske hos några bekanta. Det var James Bond tema på festen, vilket innebar bondbrud för mamma och mig, och Bond för pappsen. Iallafall var det väl trevligt, synd är dock att jag är en riktig jävla toffel när det kommer till att träffa nya människor, vilket innebar att jag inte pratade något i princip med ungdomarna som var där. Så jävla dålig jag är, huhu. Antagligen tycker de ungdomarna att jag var en riktigt socialt handikappad person, eller något, vilket jag egentligen inte är. Eller, kanske bara lite. Men iallafall.

Det första intrycket var nog inte det bästa..
Jag måste träna på det där, helt klart.



Och det spelar ingen roll hur många sagor jag skriver
om prinsar som finner sina prinsessor, sagor med lyckliga slut.
Det ger inte det resultat jag vill ha längre. Jag vill sluta
tvingas leva i min ihopsnickrade lilla drömvärld, jag vill klara
av verkligheten utan dig. Även om jag strävar allra mest
efter att få dela den med mig, min verklighet.

Jag bygger upp en drömvärld, hur det kunde vara om vi var
tillsammans. Och när verkligheten tränger sig på och insikten

att vi aldrig kommer träffas mer,blir för påtaglig, är det skönt
att ha en lugn oas, drömvärld, att fly till.
Jag håller fast vid den som om det vore min enda stöttepelare just

nu..

..och jag tänker inte släppa taget.


/amanda


2 kommentarer:

Urban sa...

Bondtema låter så skoj :)

Och jag älskar dina dikter! De är så underbara!

// Pelikanen

HerrKantarell sa...

Aw, tack :)