tisdag, januari 15, 2008

Teaterprojektet, here I come!

Jag kan ju börja med att säga att jag aldrig varit med om en sådan känslomässigt konstig dag idag. Har lixom känt mig såå less, trött sjuk och pissig så det är inte sant, men samtidigt har det varit ap-kul.

Började som vanligt med lästimme, och då kom gamla klassföreståndaren Malin in. Hon har fått jobb på Älvåkra igen, som ny klassföreståndare för oss då Tora är barnledig. Alltid kul att träffa Malin, hon är så jävla skön! Iallafall läste vi TP-manus halva lästimmen, hela engelskan och hela svenskan, typ 3h i sträck. Iofs hade vi SO där i mellan, men iallafall. Hur som haver är det grymt drygt att läsa manus på gammelsvenska 1,5h i sträck. Nu har vi iallafall läst ut det första varvet, så nu blir det bara att läsa igenom det på sjävla TP-timmarna och korta alla repliker tillsammans med ledaren - Tommy.
Nog om det, TP kommer bli skitskojj, och jag längtar redan tills veckan före premiären då vi kommer i princip bo i Forum på scenen där, och träna, träna och träna.

Jag ska spela Leonita (aka Leonato) - guvenör av Messina och Heros samt Beatrices faster.

Nu ska jag plugga NO.

Hejsvejs!

2 kommentarer:

Urban sa...

Jag är lite smått avundsjuk på det projektet ;D

HerrKantarell sa...

Det bör du vara, faktist ;) haha.
Det är sååå jävla kul! :D