fredag, januari 11, 2008

Teaterprojekt på gång.

Och jag kunde inte hålla mig längre än kanske tio minuter. Även om jag inte har något vettigt att skriva i huvudtaget. Har iallafall trixat lite med utseendet på bloggen nu, och ska fortsätta testa och trixa, och se om det blir lite mer personligt till slut. Har dock inte den tiden på mig just nu.

Iallafall, sådant som är lite aktuellt för tillfället är väl att vi dragit igång med TeaterProjektet (TP) på skolan, och hade stormötet idag. Vi delades in i de grupper vi valt (dvs, skådespelare, ljud och ljus, kostym och mask, dokumentation, scenarbetare osv) Själv ska jag försöka motarbeta min scen-skräck och ska alltså agera skådespelare, vilket kommer bli såååå jävla spännande.
Teatern vi ska sätta upp är Shakespeares "Much ado about nothing" - Mycket väsen för ingenting.

Har inte valt någon roll än, men funderar på att ta rollen som Leonato, guvenör i Messina och farbror till Hero.
Den är rätt så lagom stor, tror jag. Inte allt för mycket repliker men han håller ändå till i var och varrannan scen i pjäsen. Åååh, det blir så grymt skojj detta!

Jag har inte mycket vettigare att skriva nu, förhoppningsvis blir inläggen bättre ju mer jag kommer in i det här bloggandet.
Och förövrigt fick min novell betyget VG+ eller MVG - ! Yeye.

Gonatt !

1 kommentar:

Urban sa...

Det låter riktigt skoj det där! Jag vill också spela teater. Funderade faktiskt på att börja i teater, men jag ångrade mig. Skulle aldrig våga xD

// Pelikanen