måndag, april 12, 2010

Obs! Med risk för överdrivet klagande

När jag vaknade imorse snurrade det helt galet i skallen på mig. Det har hänt förut så jag antog att jag bara var extra trött och att det skulle gå över då jag klivit upp och duschat osv. Men, denna gång var så inte fallet och jag är fortfarande snurrig i huvudet. Lite mindre, ja, men det finns fortfarande där.

När jag hade fönat håret skulle jag lägga undan hårfönen och lyckades i samma veva slå ner en ask full med pluttesmå örhängen som spred sig över golvet framför mina fötter. Även hårfönen som jag lagt ostabilt ovanpå tvn föll ner med en smäll. Jag har redan kraschat den en gång tidigare så jag antar att sprickan från det fallet blivit ytterligare lite större.
Iallafall skulle jag ta och plocka upp alla dessa saker från golvet men så fort jag böjde mig ner snurrade det ytterligare lite till i huvudet på mig, så jag nöjde mig med att, från nerhukad position, lägga upp hårfönen på tvn (örhängena ligger kvar på golvet. Får ta itu med det när jag kommer hem). Den trillade direkt ner i famnen på mig, tack och lov.
I all denna misär (så kände jag då, lite överdrivet ja.) kände jag mig ytterst uppriven, yr och trött och gnuggade mig lite tafatt i ögonen, så som vanligt folk gör då dom är trötta. Jag hade dock helt glömt bort att jag precis sminkat mig med tre olika ögonskuggur (varav en var svart och fungerade som eyeliner) samt ett par lager mascara. Jaha. Så plötsligt såg jag ut som en panda - alldeles svart och gormig runt ögonen. Jippie yey. Och ingen sminkborttagning fanns det så jag fick gott nöja mig med tvål som svider och torkar ut.

Det var allt för mig.
Jag hoppas på en bra dag idag!