måndag, april 12, 2010

söndag 13.3.99

Bibliotekarierna på skolans bibliotek hade sänt efter ett par böcker åt mig inför min history IA. Har nu 6-7 böcker samt ett par 3-4 artiklar. Det måste tamejfan räcka. Dessutom har jag ju tillgång till någon som är väldigt insatt i det jag ska skriva om, så detta borde ju gå vägen! (Peppar peppar ta i trä.) Jag vågar inte hoppas på för mycket men jag lägger mitt hopp på intervjuen med författaren och att jag där kan få ett relativt övergripande svar på min research question så jag vet vad jag ska söka efter när jag börjar läsa de uråldriga, blekta, orange-beiga ihoptejpade böckerna.

För övrigt ska jag race-läsa I know why the caged bird sings samt Stolthet och fördom. Pheeew.
Det är mycket nu, men det är vår, så plötsligt blir det mesta mycket lättare! :)

1 kommentar:

Urban sa...

Jag har försökt läsa Stolthet och fördom en gång, men jag gav upp. Det var alldeles för lite demoner i den :o