tisdag, april 21, 2009

Varje gång vi sitter i bilen påväg någonstans (Luleå, Pite osv) och vi kör igenom mängder av skog där de nyligen avverkat, har min far en tendens att (som den skogsägare han är) kommentera hur mycket timmer det har blivit. "Titta såå mycket timmer!" säger han, och det glimmar i ögonen på honom.
Jag måste nu medge att jag är precis likadan. Senast i bussen idag, vid Brännbergskorsningen där dem har avverkat en heeel massa, finns enorma högar av timmer. Vilket jag la märke till, samtidigt som jag tänkte "Oj såå mycket timmer!" Kan ju inte kalla det arbetsskada. Men släktskada kanske?

Det skrämmer mig en aning.
Men i övrigt är min fader så jävla bäst. Han ringde nyss, hade vunnit ca 1000spänn på en trisslott och 500kr av dessa skulle gå till en ny mp3 till mig. Varför? Jag har ingen jävla aning. Jag får inte saker bara sådär, det får jag (ofc) köpa själv. Men inte nu. Hmmm.
:D

Inga kommentarer: