fredag, april 24, 2009

DOM ÄR JU FÖRFAN ÖVERALLT

Jag är så frustrerad och irriterad på allting.
Obekväm i livet. Ja, verkligen obekväm.
Tänk er att ni har på er ett par byxor som sitter obehagligt i midjan och som ständigt glider ner. Eller som när det är fruktansvärt varmt överallt, man har inga svala kläder och det är ständigt människor omkring dig. Eller när det är fruktansvärt stökigt i ditt rum att du inte tar dig fram till sängen, du får ångest när du ser all skit och du vill bara bort. Så känns det nu.
Jag tappar greppet, det är för mycket på en gång och jag har ingenstans att ta vägen. Det är rörigt runtomkring mig, i mig och jag vill bara bort.

Jag har ingen aning om vad jag känner,
varför jag reagerar som jag gör
och vad det egentligen som stör mig.
Varför gör jag såhär ?!

1 kommentar:

Elena sa...

Bra beskrivningar! Alltså.. det lär ta en stund att dra upp byxorna, ev. måste du sy in dom. Du måste kanske byta omgivning eller inhandla nya kläder. Städa rummet. Organisera. Andas. Tänk, men inte på fel sätt. Det blir bra!