torsdag, april 23, 2009

Vi började snacka lite om tvångs-beteende (egen förkortning) vid bussen idag. Och.. vid närmare eftertanke verkar jag vara jävligt nära en diagnos. Olika tvångsmässiga beteenden jag har / lämnat bakom mig under årens lopp;
- Räkna fönster på hus (gör fortfarande)
- Gå på toa före jag lägger mig (mest i stugan, bara för att det är så jävla jobbigt att ta sig till utedasset dära)
- Gå på toa ett par minuter innan matchstart (fotbollen)
- Gå ut och titta så det inte ligger någon nyckel i våran nyckelgömma på kvällarna.
- Kolla ytterdörr, garagedörr, plattång och altandörrar på kvällarna
- Knäcka fingrarna i en viss ordning

Jissus. Det var ju värre än jag först trott.
Värsta är nog nyckel samt låsadörrar - checkningen som jag STÄNDIGT gjorde på kvällarna förr. Jag kunde också få för mig (precis innan jag somnade) att jag glömt att stänga luckan på kanin-buren osv. Gjorde jag inte allt detta kunde jag inte somna.
Sanslöst.
Har dock lagt det där på hylla nu, och håller mig till att räkna fönster på hus ;)

2 kommentarer:

Elena sa...

Haha! Det med fönstrena var roligt i alla fall.

Emma sa...

asså de där me dörrarna måste du sluta med ;) de är så irri när man ska sova över hos dej "men du.. vänta ska bara gå och kolla dörrarna" 1 timma senare är du tillbak ;) hahaha Puss