måndag, april 28, 2008

Tommy Nilsson - Öppna din dörr

Imorgon ska vi på äventyr i Unbyn. Hela klassen :)

Det blir ett mini-äventyr för oss, Malin och Sara ska bygga upp det så som det äventyr vi ska göra för sjuorna kommer se ut. Så nu får vi chansen att pröva på vårat eget arbete.
Vi blir kvar där över natten, så jag har packat en hel del idag. Jag är verkligen dålig på sånt.
Organisera kläder, mat och sovgrejjer är inte min starka sida.
(Tänk då hur det blir då jag ska till Oxford, och bara får ha med EN väska!)

Mer blogg blir det inte idag.
Och pelikanen, du behöver inte stressa med brevet. Fokusera på det som känns viktigast.



Dagens låt blir Tommy Nilssons ''öppna din dörr''
med motiveringen att den är så himla vacker.


Tommy Nilsson - öppna din dörr
Den första gången jag såg på dig
Och kände hur du såg på mig
Då föll allting jag trott var sant
Jag vet du kände likadant
Du var så vacker då som nåt jag aldrig kunnat nå
Och hjärtat slog ett slag för var förlorad dag

Jag gömde mig i fantasin
Så rädd för vad du kunde bli
Men var gång som jag ljög för mig
Så såg jag sanningen i dig
Nu står du här idag med allt jag någonsin velat ha
Och hjärtat slår ett slag för var förlorad dag

Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här
Säg att du inom dig bär bara kärlekens röst
Och jag ska öppna min dörr och ge dig varje dag igen
Leva här för sanningen
Låt mig bli den som först öppnar din dörr

Så börjar livet här till slut
Vi gråter vid som var förut
Så somnar vi så tätt ihop
Att dagen vaknar allt för fort
För den himmel som jag nått och för allt det som jag nu förstått
Ska hjärtat slå ett slag för var förlorad dag

Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här
Säg att du inom dig bär bara kärlekens röst
Och jag ska öppna min dörr och ge dig varje dag igen
Leva här för sanningen
Låt mig bli den som först..

Ge av dig det du vill ha av mig
Och säg att jag får alla förlorade år

Jag ska öppna min dörr och de dig varje dag igen
Leva här för sanningen
Låt mig bli den som först öppnar din dörr

1 kommentar:

Urban sa...

Fick iväg brevet igår :D