onsdag, april 16, 2008

"Det kliar på axeln"

Jag måste lära mig namnsätta rubriker, men det är verkligen skitsvårt.
Funderar på att skriva datum och/eller dag som rubrik varje gång, men de känns onödigt

eftersom det ändå publiceras i vilket fall som helst.
Men sen så finns det ju barn som svälter i Afrika också.
(Med andra ord; jag ska sluta ömka mig själv)


Okej, nu ska jag vara ärlig som fan.
Jag vill här ifrån, jag vill från Älvsbyn nu nu nu. Jävlat direkt. Har ingen aning om hur jag ska stå ut på skolan fram till examen, har en sån jävla flyktkänsla.

Jag vill någon annanstans där ingen har någon aning om vem jag är eller vad jag vill. Ingen som dömer och inga förutfattade meningar. Jag kan bara komma och vara den jag vill vara, den jag är.
Jag vill börja ett nytt kapitel i mitt liv.
Och det är med desamma.

..Vilket inte är möjligt, tyvärr. Och det blir jag lite deppdepp över, men "
den som väntar på nåt gott.."

Föresten hittade jag boken, den låg väl synlig i en av de tommar hyllorna bredvid datorn. Och även om jag noga reflekterat över titeln sen jag hittade boken, minns jag fortfarande inte namnet. Det sätter sig inte på hjärnan direkt. (Var och kollade, boken heter "Å andra sidan")


Nu känner jag för något helt annat, nämligen en lista;

Dagens humör: Sådär. Lite melankoliskt och lite glatt.
Dagens klädsel: gråa tråkiga jeans, gråvit-randig tröja, örhängen och stövlar.
Dagens bästa: Fick mvg på NOprovet, tralala.
Dagens sämsta: Mina stövlar som inte är vattentäta och livsfarliga att gå i.
Dagens jobbigaste: Promenaden. (slask,slask,slask)
Dagens roligaste: När vi letade ihop pengar till mackor. Emma, Maja och jag.
Vill ha just nu: CONVERSE, nya jeans, nya tröjor. Äh, en ny garderob bara.
Vill göra just nu: Soooova :)
Tänker på just nu: "Det kliar på axeln"
Klädseln just nu: puujaamas :):):)
Önskar att jag kunde: Locka fler läsare till min blogg. Samt börja skriva seriöst igen.

Ciao Ciao!
/Amanda