fredag, april 11, 2008

MVG-girrrrl .

Tjolahej och tjolahopp. Mitt glada humor och min skrivlust har finaly kommit tillbaka! :)

Är lite för virrig just nu för att få ner allt jag vill säga på ett bra sätt, så det får bli i listformat.
Amandas Torsdag;

1. Morgonen: Vaknade klockan sex pga telefonen, trots att jag hade sovmorgon. (Men man får skylla sig själv, det var ju trots allt jag som ställt in alarmet) somnade gött om, och drömde en ytterst kuslig dröm, så jag var helt deppad då jag vaknade. Vad den handlade om kan vi ta en annan gång. (Tror faktist att det skulle gå att skriva en novell om den)
IallaFullaFall, när jag vaknade igen efter min vrickade dröm, upptäckte jag att klockan var åtta trots att den skulle ha ringt halv! Blev misstänksam och synade om jag verkligen ställt den fel? Oh no, knappast. Men så kollade jag, och jisses, nog hade jag ställt den fel alltid. Med fumliga fingrar hade jag lyckats skriva 03:30 istället för 07:30. Hm, se så det kan gå.
Åt en smoothie till frukost, en nyttig sådan. Receptet kommer senare.

2. Promenerade till skolan, inte värst uppfriskande. Snarare varmt.
Eftersom vi hade skidor direkt på morgonen hade jag tagit på mig idrottskläderna på en gång; mjukisbyxor och en förstor komanco-tröja. Kände mig som en uteliggare där jag gick.
Var framme i god tid (så jag kunde få tag på bra skidskor..hehe) Men tydligen hjälpte inte det, för självklart fick jag skida 4varv med tårna ihoprullade då skorna var 3storlekar för små.
Jag hurrade inte direkt.

3. Lektionerna: Sen var det svenska, inte mycket att hurra för där. (skämt åsido.) Fick veta hur det egentligen skulle gått till då vi rättade danskan, så Emma och jag måste rätta om. Det är däremot inget att hurra om.
På svenskan fick vi även klasströjorna! Enorm glädje, må jag säga. Ångrar dock att jag inte tog en M (har L) tillochmed M-tröjorna var för långa i ärmarna för mig! Tänk då hur den i L egentligen är. Nåja, de var superfina, och jag lööövar den enormt.
Lunch var fisk och såndär sås som jag gillar jätte mycket. Vit med gröna prickar i. Älskaälskaälska.
Efter lunchen var det engluschka, lite mer att hörra för än svenskan, eftersom vi fick skriva uppsats OCH fick veta våra betyg på NP!
Gissa vad jag fick?
..
Rubriken på blogginlägget är en ledtråd.
Okej, iallafall, jag är överlycklig och myckeeet myckeeet nöjd! Trodde absolut inte att det skulle gå så bra, svenskan gick ju faktist sämre (Läsförståelsen) Wellwell, jag är nöjd.

4. Resten av dagen är det inte så mycket att säga om. På SO'n spenderade vi tiden i datasalen och spelade riksdags, nu när man äntligen förstår vad det går ut på :)

Nu ska jag se om jag får inspiration till att skriva ett inlägg om intagningsprov+intervjuen i Tisdags.

Flyg i vind!
/amanda

2 kommentarer: