fredag, april 04, 2008

Intervju

Imorgon är det NP i engelska, har laddat upp med Brämhults - jordgubb lime (nostalgi från sportlovet) och ekologiska vindruvor. Måste fixa penna och sudd också, så man liksom är helt säker.

Hade oförberett prov på SO'n idag, om Islam. Fast det var mest fundera omkring-frågor. Tre stycken;
1. Slöja - frihet eller kvinnoförtryck?
2. Rondellhundarna och muhammedkarikatyrerna. Yttrandefrihet/Religionsfrihet. Hur ser du på respekt och regler?
3. Ungdomar har börjat självmordsbomba. Hur känner och tänker dem tror du ?

Skrev tre A4 blad, ca en sida per ämne. Blev nog ganska bra. Hoppas det, det är ganska viktigt eftersom det kommer tas med i betyget. Ulla-Gun ville få en chans att se att de som har MVG i SO fortfarande håller fast i det genom reflektions-frågor. Så jag hoppas det verkligen gick bra. Vill ha kvar mitt mvg.

Vi beställde klasströjorna igår, vilket innebär att jag var tvungen att välja namn till trycket på tröjan. Kändes lite kliché att bara heta Amanda, eftersom en del har smeknamn ist. Funderade ett tag på "Kaptenen" men ingen i klassen skulle fatta :/ Så det blev "HerrKantarell" istället, lite smygreklam för bloggen där.. hehe .


Annars då..
det blir att fara och bada i Boden i helgen, lördag eller söndag. Det är ännu inte bestämt.

På tisdag ska jag till Boden för intagningsprov samt intervju (IB) blir en heldag där med de äldre gymnasieelverna som guider.. läskigt och spännande.
Tänk vad jag kommer växa som person! (haha, pelikanen^^)

/amanda

1 kommentar:

Urban sa...

Haha, Kapten Amanda hade du ju kunnat skriva?
Jag ska baske mig skriva Pelikanen på våran klasströja!