tisdag, april 15, 2008

Flamberad hallon-smoothie .

Nu ska jag berätta om något pinsamt som hände inte långt efter att jag skrivit klart förra inlägget;

Jag var sugen på en smoothie, så jag begav mig till köket för att tillverka en. Plockade fram sakerna som behövs (Youghurt, mjölk, frysta hallon) Till saken hör även att de frysta hallonen var packeterade i en fjällfil-förpackning (eftersom vi fått dem mormor) och inuti de förpackningarna finns någonslags silver-folie. IallaFullaFallerall, så orkade jag inte stå och hacka lös hallonen bit för bit, inte heller låta dem smälta i ett varmvatten bad, så jag kom på den uber-fiffiga idén att tina dem i mikron, i fjällfil-förpackningen och hela fallerullan. Så jag gjorde det, vilket inte var sådär jätte Grrreat. Efter att jag vänt ryggen mot mikron hörde jag hur det började knastra och väsa bakom mig. Jag skyndar mig tillbaka och inuti mikron står fjällfil-paketet i lågor.
Well, jag kastar mig framåt och rycker upp mikrovågs-dörren och sedan blåser jag som en besatt på de brinnande hallonpaketet.

/Amanda

Inga kommentarer: