söndag, april 20, 2008

Shoppaholic

Idag har mor far och jag varit på en shoppingrunda i Luleå. Meningen var att jag skulle köpa mig ett par skor, men eftersom barnbidraget kommit blev det lite mer än så;

Ett par vita Converse (ÄNTLIGEN!)
Ett par asfräcka örhängen som jag kärlekar massor.
Ett armband

En liten röd söt väska
En vit klänning med blommigt band i midjan

En stor röd over-size skjorta
*Ett par klackerskor

I födelsedagspresent av Emma, Frida, Gab och Karin fick jag ett par woooonderbara högklackade skor från DinSko. Jag älskade dem av hela mitt hjärta och använde dem därför en dag på skolan. Till saken hör även att jag intve är något geni direkt, när det gäller högklackat, så jag kämpade hela dagen för att hålla mig upprätt. IallaFullaFall så hamnade jag i en trapp, eftersom jag skulle bege mig ner till musiksalen. Då det var två trappsteg kvar såg jag Emma, så jag jäktade mig nerför trappen... och föll. Snubblade rakt fram, BONK ner på golvet och där låg jag. Vrickade foten och upptäckte sedan att jag rivit sönder en av skorna.
Så, om jag tar skorna till skomakaren lär de kosta minst 100spänn att laga dem (om det ens går) och det är heller inte säkert att det blir en snygg lagning. MEN, idag hittade jag samma skor, nedsatt pris, så de kostade bara 100spänn. Behöver jag säga att jag slog till direkt?

Nu ska jag tönta mig och spela Sims2 :)


Flyg i vind!
/Amanda

Inga kommentarer: