söndag, april 03, 2011

Söndag

Nere i södra sverige blommar vissa blommor nu har jag hört, och detta är ju ett mycket tydligt tecken på vår. Här har inte ens snön smält, men vi norrlänningar är ändå väldigt lyckliga över att gatorna är bara och man äntligen kan cykla på asfalt. Tittar jag ut genom fönstret nu kan jag se en, två rejäla snöhögar som inte kommer smälta bort på direkten. Och de massor av snö som ligger på framsidan av vårt hus kommer inte försvinna alls i första taget då de ligger i skugga...... aaah. Bara tanken på att all snö ska smälta, det ska bli slaskigt och grått av all avgas-färgad slasksnö och sedan ska gräset vara brunt ett bra tag innan det ens börjar frodas något här gör mig lite galen. Vartfan är våren? Men samtidigt blir jag lite lugn, för så länge det är snö här ute betyder det att exams ligger en bit bort iallafall. Och det överväger en hel del för ilskan att våren är så långt borta.

När snön avlägsnat sig från gräsmattorna, och björkarna knoppas, då ska dina matte-biologi-psykologi-historia-svenska-engelska-kunskaper sättas på prov! eh.

2 kommentarer:

sofia sa...

Vi har faktiskt lite snö kvar här med. Kanske en hög eller två i sydsverige.

Men snödroppar har vi! <3

Josephine sa...

Tänkte precis samma som Sofia. Här i göteborg (okej... mölndal) är det inte så vårigt. Antingen är det snö, regn eller ett par tons grus på vägarna. Jag längtar till dagen då man slipper vinterjackan kommer!