fredag, april 08, 2011

Påskliljor

När jag vaknade imorse kändes det verkligen som starten på en bra dag, tills jag klev upp ur sängen och kände hur fruktat ont jag hade i ryggen och i huvudet. Så, Alvedon. Nåja, duschade, åt frukost och "fixade mig" (dvs slängde upp det otvättade hemska håret i en toffs och la ner ungefär 1,5min på att försöka få fondationen jämn i fejset). Hoppade sedan i de bekvämaste kläder jag har, packade ner samtliga skolböcker i kånken och cyklade upp på byn och besökte röda korset. Måste verkligen sluta med det. Snacka om överkonsmumption alltså, minst en gång i veckan ungefär. Eh.
Nåja. Köpte en Pär Westberg bok i alla fall, efter att vi fick analysera en text utav honom på mocks. hehe. Sedan vidare till biblioteket där jag satt med biologin och en enträgen huvudvärk. Anade migrän och bestämde mig för att cykla hem. Sedan träffade jag min bästa högstadielärare, det var kul!
Nu sitter jag här hemma och ska äta och vila och hoppas att migränen inte blir värre.

Blev ett långt "idag har jag och då gjorde jag"-inlägg. Men shit the same.
Och min påsklilja hade blommat ut under natten! Den är så fin så jag blir så glad. Ehm. Så hemskt lillgammal jag är alltså.

1 kommentar:

ellen sa...

haha JA jag lyssnar på ulf ludell av helt egen fri vilja! och jag håller med dig, det är inte vanligt att unga människor som du och jag fattar hur fantastisk ulf lundell är. jag började lyssna tack vare min pappa, som har grym musiksmak! :)